مقالات آرشیو خبر ها
امتیازات این فصل بازیکنان : این بوفونِ نامیرا

امتیازات این فصل بازیکنان : این بوفونِ نامیرا

از ماسیمیلیانو آلگری تا پائولو دیبالا، افراد کلیدی زیادی به بانوی پیر کمک کردند تا به این افتخار دوباره در سری آ‌برسد.

 

تحلیلی از گاتزتا دلااسپورت

 

در فصلی که پر از عملکردهای درخشان بود، فصل جانلوییجی بوفون احتمالا بزرگترین علت ورای ربودن اسکودتوی پنجم توسط یوونتوس بود. این بازیکن 38 ساله هیچ نشانه ای دال بر افت قریب الوقوع بروز نمی دهد چرا که وقتی در زمین است هنوز به او لقب بهترین دروازبان کنونی جهان را می دهند.با این همه این رهبری بوفون در خارج از زمین بود که بزرگترین اثر را روی فصل یوونتوس گذاشت، زمانی که بعد از باختشان به ساسولو تیم را به عملکردی بهتر فراخواند و بعد از آن ورق به شکلی باورنکردنی برگشت.

 

یوونتوس: 8.5

 

یوونتوس به رکورد تاریخی 5 اسکودتوی پیاپی که از سال 1930 تا به حال به آن دست پیدا نکرده بود، رسید. آسان نبود، چرا که یوونتوس بعد از باخت به ساسولو 11 امتیاز از اینتر صدر نشین آن زمان ― انتهای اکتبر ― عقب بود. با این حال بیانکونری بار دیگر نشان داد که به قول خالکوبی دستان شاهزاده اش، هیچ چیز غیر ممکن نیست، به خصوص برای بانوی پیر و آنها این عقب افتادگی را تبدیل به صدرنشینی مقتدرانه کردند و حالا 3 بازی مانده با پایان رقابت ها قهرمانند.

 

مربی، ماسیمیلیانو آلگری: 8.5

 

دومین اسکودتوی پی در پی برای مربی 48 ساله ی یوونتوس و سومین اسکودتوی او در مجموع، او در فصل 2010‐2011 میلان را به این افتخار رساند. او در ابتدای فصل به مشکل خورد، اما بعد از از دست دادن مهره هایی مثل آندره آ‌ پیرلو، آرتورو ویدال و کارلوس توز این موضوع قابل درک بود. وقتی تغییرات تاکتیکی اش جواب نداد، او به سیستم 3‐5‐2 بازگشت سیستمی که تیم فعلی بیشتر از هر چینش دیگری با آن راحت است.

 

مدافعان و دروازبانان:

 

 

جیجی بوفون: 9

 

روند پیروزمندانه ی یوونتوس به سوی قهرمانی بدون این دروازبان 38 ساله رخ نمی داد، او در بازی یووه و ساسولو حضورش را نشان داد. او به هم تیمی هایش فهماند که اوضاع باید تغییر کند، بوفون نشان داد که یک کاپیتان چگونه می تواند تیم را تحت تاثیر قرار دهد. نمایشش درون زمین هم چشمگیر بوده است، او 973 دقیقه دروازه اش را بسته نگه داشت و رکورد سباستینو روسی را شکست. یک سیو فوق العاده روی شوت بالوتلی در بازی یووه و آث میلان انجام داد و پنالتی نیکولا کالینیچ را مهار کرد، این تنها دو تا از هایلایت های فصل فوق العاده ی این دروازبان تمام نشدنی است.

 

نتو: 6

 

این بازیکن برزیلی بیشتر در کوپا ایتالیا بازی کرد و اما باید دید او آنقدر در یووه می ماند که بتواند جایگزین بوفون ابرانسان شود یا خیر؟

 

بارزالی: 8.5

 

وقتی همه چیز گمگشته به نظر می رسید، بیانکونری به این مدافع با تجربه تکیه کرد تا آنها را به جلو هدایت کند و همه چیز به سرعت تغییر کرد. 1 گل در 28 بازی کیفیتی که بارزالی در هر بازی به تیم اضافه می کند را نشان نمی دهد. و جای تعجب نیست که یووه با دریافت تنها 18 گل بهترین خط دفاع سری آ را دارد و 12 گل کمتر از ناپولی که در رده ی دوم است دریافت کرده است. تنها مشکل پیش روی بانوی پیر است که چگونه برای این بازیکن ایتالیایی را جایگزین پیدا کند، البته تاو وقتی که جشن هایشان تمام نشده این مسئله آزار دهنده نخواد شد.

 

لئوناردو بونوچی: 8.5

 

این بازیکن 28 ساله از سوتی های گاه و بیگاهش جدا شده و حتی توجه پپ گواردیولا را در ماه های اخیر جلب کرده است. اگر کسی مثل پپ به دنبال خریدن شماست، بدان معناست که شما بهترین و یا نزدیک به آن هستید.

 

الکس ساندرو: 8

 

یووه همیشه توانسته دفاع چپ های فوق العاده ای داشته باشد و این بازیکن برزیلی آخرین فردی است که این پست را از آن خود کرده است. انرژی و حرارت او در دفاع چپ حیاتی بود، در عین حال توانایی سانترش برای رقبا مشکلات متعددی ایجاد می کرد.

 

اورا: 7.5

 

در سخت ترین دوره ی باشگاه در این فصل، او صدایش را در کنار بوفون بلند کرد، و کاری کرد تا تجربه و حضورش احساس شود. او برای بازی کردن در سمت چپ با الکس ساندرو رقابت کرد و اغلب به نظر می رسید که از پس آن پست بر می آید، اما تغییر نفرات به خاطر سن اجتناب ناپذیر است.

 

استفان لیختشتاینر: 7.5

 

مشکلات قلبی او در فصل پاییز حالا شبیه خاطراتی در دوردست به نظر می آید، آن زمان این مرد سوییسی مجبور بود به خاطر وضعیت ترسناکش دور از زمین باشد. او قوی تر برگشت تا نشان دهد که هنوز توانایی اش برای بازی در کنار زمین را از دست نداده است و همچنان بدون اینکه مرزی برای خود قائل شود پیش می رود.

 

جورجو کیه لینی: 7.5

 

فصل او تا ماه ژانویه به خوبی پیش می رفت، تااینکه مصدومیت ها صورت زشتشان را وارد نبرد کردند. با این همه کیه لینی تا زمانی که توانست دلاورانه مبارزه کرد و رویکرد شکست ناپذیرش در تمام تیم نفوذ کرد.

 

مارتین کاسرس: 6.5

 

مصدومیت های فروان، که آخرینش جدی بود ― پارگی تاندون آشیل ― فصلش را خراب کرد. این بازیکن اروگوئه ای اگر بی احتیاطی هایش در داخل و خارج از زمین محدود می کرد مدافع سطح اولی می شد، او با مشکلات خارج از زمین در آخر شب نا آشنا نیست.

 

دنیله روگانی: 6

 

این بازیکن جوان در ابتدای فصل به مشکل خورد، چرا که آمدن از امپولی به یوونتوس برای یک بازیکن 21 ساله آسان نبود. با این همه، گذراندن فصل در کنار افرادی چون بارزالی و بونوچی باعث شده که روگانی فوت و فن دفاع را بیشتر بیاموزد، به این معنا که فصل دومش در تورین موفق تر خواهد بود.

 

هافبک ها و مهاجمان:

 

 

کلودیو مارکیزیو: 8.5

 

جای شگفتی نیست که بیانکونری در ابتدای فصل که این بازیکن ایتالیایی به اجبارِ مصدومیت از میادین به دور بود، به مشکل خورده بود. او بازگشت و نشان داد که می تواند به عنوان یک بازیساز عمل کند، چرا که توانایی اش برای پخش کردن سریع توپ تمام تفاوت را در میانه ی میدان ایجاد کرد. متاسفانه فصلش به خاطر مصدومیت شدید زانو ناتمام ماند.

 

پل پوگبا: 8.5

 

این بازیکن فرانسوی به جای اینکه به کارهای انفرادی درخشان ادامه دهد، بیشتر به عنوان بازیکنی که به اهداف بزرگتر کمک کند بلوغ پیدا کرد. این موضوع وقتی بیشتر به چشم آمد که در طول بحران مصدومیت یوونتوس پستی متفاوت و در هافبک کناری را اداره کرد و در آنجا عالی بود.

 

سامی خدیرا: 8

 

شرک آور است که مشکلات فیزیکی این مرد آلمانی به او اجازه نداد تا در تمام فصل حضور داشته باشد، چرا که وجودش در میانه ی میدان هر بار که در زمین بود به خوبی احساس شد. سامی توانست تمام کاری که از او خواسته شده بود را انجام دهد، یک خرید فوق العاده ی دیگر توسط بپه ماروتا.

 

استفانو استورارو: 6.5

 

بهترین لحظه اش وقتی بود که برای تیم میزبان مقابل بایرن مونیخ گل تساوی را به ثمر رساند. او به اندازه ای که همه انتظار داشتند کیفیتش را در این فصل افزایش نداد، اما هنوز زمان دارد چرا که تنها 23 سالش است.

 

کوادو آساموا: 6.5

 

این بازیکن 27 ساله بارها به خاطر مصدومیت های بی شمار متوقف شده است و این موضوع این فصل هم ادامه پیدا کرد. زانویش همچنان او را دچار مشکل می کند و به همین خاطر یووه تنها سایه ای از آساموای واقعی را مشاهده کرده است.

 

هرنانس: 6.5

 

هواداران وقتی باشگاه او را از رقیب منفورشان اینتر خرید، عصبانی بودند، اما این بازیکن برزیلی با این حال توانست در پیروزی شان در این فصل نقشی ایفا کند. البته این بدان معنا نیست که فصلش بالا و پایین هایش را نداشت، اما هرنانس هرگز نگذاشت این مرزها تلاشش برای وقف کردن خود برای هدف را متوقف کند.

 

لمینا: 6.5

 

او اغلب روی نیمکت بود حالا یا به خاطر مصدومیت یا به خاطر انتخاب آلگری. با اینکه در کل خیلی بازی نکرد، اما با توجه به سن کمش می تواند فصل بعد فوق العاده باشد، او تنها 22 سال دارد.

 

روبرتو پریرا: 6

 

مصدومیت های عضلانی او زیادی سخت بود و نتوانست بهشان غلبه کند، این بازیکن تنها 11 بازی در سری آ‌ انجام داد. به همین خاطر باید این فصل را فراموش کند، گرچه مهارت و تکنیک لازم برای بازگشت قدرتمند تر را دارد.

 

سیمونه پادوین: 6

 

به نظر می رسد که در رختکن و بین هواداران نقش ترحم انگیزی را ایفا می کند. فصل او با نمایش غم انگیزش برابر رم در استادیو المپیکو به یاد آورده می شود، گرچه اینکه از او بخواهیم جانشین پیرلو باشد بیهوده خواهد بود.

 

 

 

پائولو دیبالا: 8.5

 

گمانه زنی هایی بود که این بازیکن آرژانتینی در انتقال از پالرمو به یوونتوس دچار مشکل خواهد شد، اما قضیه از این قرار نبود. با 20 گل و 8 پاس گل در 43 بازی در تمام رقابت ها، برای دیبالا طولی نکشید که کاری کند که هواداران بیانکونری کارلوس توز را فراموش کنند و او را با عمر سیووری مقایسه نمایند.

 

خوان کودرادو: 8

 

بانوی پیر همیشه به کمی هرج و مرج تاکتیکی نیاز داشت چرا که توانایی این بازیکن کلمبیایی برای بازی کردن در پست های مختلف حیاتی بود. سرعتش در کناره ها در بسیاری از پیروزی های یووه کلیدی بود، گلش به تورینو در اولین داربی، فصل را عوض کرد.

 

موراتا: 8

 

او در میان تمام علام سوال هایی که دائما پیرامون آینده اش وجود داشت، موفق شد مبارزه کند و برای زمان بازی با مانژوکیچ و دیبالا رقابت کرد. او در سری آ‌، اروپا و جام حذفی گل ها و پاس گل هایش را دو رقمی کرد و یوونتوس امیدوار است فصل بعد هم او در تورین باشد.

 

مانژوکیچ: 8

 

گویا او را برای بازی کردن در یوونتوس ساخته اند، خشونت و رویکرد شکست ناپذیر و تسلیم نشدنی اش به شکل بی نقصی به بانوی پیر می آید. فوق العاده می شد اگر چند سال پیش به یووه می آمد، او به زودی 30 ساله خواهد شد.

 

سیمونه زازا: 7

 

این نمره ی خوب به او به خاطر گل 6 امتیازی اش به ناپولی در یوونتوس آرنا به او داده شد، آن گل بازگشت نامحتمل یووه را کامل کرد. او باید روی اعصاب و خشونتش کار کند، او زیاد کارت می گیرد و گاهی ماندنش در زمین ریسک اخراج را به همراه دارد.


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
نازنین راهبر
نازنین راهبر«نگارنده اخبار»
ارتباط با نگارنده: